psiho

 

Relatiile umane sunt fragile. Cand este nevoie de un act reparator si acesta nu este facut, pierde toata lumea. Din nefericire, cand între doua persoane apare o mica suparare, ambele parti au tendinta de a o agrava.

           Indiferent cine este vinovat (si adeseori ambele parti sunt raspunzatoare), este indicat ca relatia sa fie stabilita cat mai repede, iar initiatorul sa fiti dvs. însiva. Orice relatie nesanatoasa produce o reprocesare mintala a conflictului, iar si iar, abatandu-ne atentia de la scopuri mai productive. Conflictele emotionale de la locul de munca pot fi mai stresante si obositoare decat orele lungi de activitate profesionala. În plus, statisticile arata ca peste 50% din demisii se datoreaza conflictelor nerezolvate. Sunt situatii în care o relatie rupta si nesupravegheata va poate transforma în victima. De aceea, începerea de catre dvs. însiva a restaurarii relatiei va poate fi de mare folos, chiar atunci cand nu  sunteti cauza principala a deteriorarii.

            Daca sunteti total sau partial raspunzator de conflict, renuntati la mandrie si treceti la abordarea directa. Cereti-va scuze, spuneti ca va pare rau si incercati sa transmiteti mesajul urmator: „As vrea ca relatia noastra sa fie tot asa de buna cum era înainte, cat de curand posibil. Tu si relatia dintre noi sunteti importanti pentru mine si eu intentionez sa fiu mai atent în viitor”.

            Daca celalalt este raspunzator de conflict, dati-i prilejul de a va aborda pentru a restabili relatia. Fiti accesibil si cu mintea deschisa. Daca partenerul nu va abordeaza în limite rezonabile de timp, luati dvs. însiva initiativa. Nu uitati ca dvs. ati putea avea de suferit mai mult sau cel putin tot atat cat si persoana vinovata. De ce sa ajungeti victima? Ati putea sa-i spuneti: „Incidentul de saptamana trecuta m-a afectat serios, si vreau sa-l discutam, în speranta ca nu se va mai repeta. Daca nu ne dam tot interesul sa fim prieteni, avem de pierdut amandoi”.

            Cand nimeni nu este evident vinovat, initiati o discutie reciproc avantajoasa, în care sa fie trecute în revista avantajele fiecaruia de pe urma bunei întelegeri. Numai cand avantajele sunt oarecum egale se poate cadea de acord.

          Nu uitati: instrumentul cel mai adecvat pentru repararea unei relatii este comunicarea, singura atitudine recomandabila este renuntarea la orgoliu, iar primul pas va revine dumneavoastra, indiferent daca va simtiti vinovat sau nu.